Grad Zagreb
Drugi obrazovni materijali za 2024./2025. - razredna nastava
Drugi obrazovni materijali za 2024./2025. - predmetna nastava
Drugi obrazovni materijali za 2024./2025. - učenici s posebnim potrebama
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Općina Rugvica smještena je između Samoborske gore, Zagrebačke gore i Moslavačke gore na području gdje su se u vrijeme Slavena protezale nepregledne močvare. Unutar močvarnog područja postojao je uski prolaz za koji se vjeruje da se nalazio upravo na prostoru današnje općine Rugvice. Sam naziv mjesta potječe od staroslavenske riječi horugva, tadašnjega naziva za barjak. Naime, Slaveni su ostavljali horugve/barjake kao putokaze onima koji će prolaziti ovim područjem. S vremenom je od naziva horugva različitim glasovnim promjenama (horungva, horungvica, horugvica) došlo do naziva Rugvica i mjesto je zadržalo taj naziv sve do današnjih dana.
Prve škole na rugvičkom području (Nart i Oborovo) spominju se već u 17. stoljeću i uvelike su povezane s crkvom. Na mjestu već postojećeg naselja u 18. stoljeću jedan od Jelačićevih odvjetaka sagradio je vlastelinski dvor. Dio donje Rugvice pripadao je pod vlast dugoselskog grofa Draškovića.
Današnja školska zgrada nalazi se upravo na spomenutom Jelačićevu imanju. Za Bachova apsolutizma osnivaju se nove škole u Nartu, Oborovu, Ježevu, Rugvici i Sopi. Nastava se odvija u kombiniranim trorazrednim i dvorazrednim odjeljenjima. Seoske škole 1856. postaju trorazredne, ali i dalje s jednim učiteljem. Sve do 1969. godine djelovale su područne škole u Nartu, Ježevu, Sopi i Rugvici. Broj odjeljenja i duljina školovanja postupno se povećavala te je zaključeno kako bi trebalo osnovati centralnu školu. Nova, veća škola, montažnog tipa izgrađena je 1964./1965. godinu. Zbog propusta u izgradnji dobila je uporabnu dozvolu tek 1968., a svoja vrata otvorila je 1969. godine i time donijela pozitivne promjene u kraju. Otvaranje centralne škole pridonijelo je i boljoj kvaliteti rada i većoj stručnosti.
U nadolazećim godinama škola postaje suvremena odgojno-obrazovna ustanova. Modernizirana je školska kuhinja, zadrugarstvo,ostvarena je suradnja s Institutom Rugvica, uređen je cvjetnjak i okoliš te je riješeno stambeno pitanje profesora. Učenici postižu vrhunske rezultate u brojnim skupinama i redovito su među najuspješnijima na nivou općine u raznim kvizovima i sportskim natjecanjima, njeguje se kajkavsko narječje.
U ratnim godinama povećao se broj učenika (762), škola je postala premala i nastava se odvijala i u prostoru blagavaonice, a često je dolazilo i do prekida nastave. Nastava je organizirana u tri smjene.
U poslijeratnim godinama ravnateljicom postaje učiteljica razredne nastave Vesna Žutak. Život škole tada postaje sadržajniji, uređuje se školsko dvorište, voćnjak, vrt, cvjetnjak, obnovljeni su razredi i popravljene instalacije, a ministrica Ljila Vokić obećala je izgradnju nove škole.
Ostvarena je suradnja s Centrom za socijalnu skrb Dugo Selo, poboljšala se disciplina te su organizirane Škola u prirodi i Škola plivanja, a naša je škola bila i domaćin županijskog natjecanja „Lijepa naša“. Opremljen je informatički kabinet i skupljena je dokumentacija za izgradnju nove škole. Škola 1999. godine dobiva i defektologa, a nakon posjeta ministra Strugara koji se uvjerio u teške uvjete rada u školi, obećana je pomoć pri izgradnji nove škole. Te godine ravnateljem je imenovan učitelj razredne nastave Damir Luketić. Škola je nastavila postizati uspješne rezultate na brojnim natjecanjima, organizirani su književni susreti, brojne izvannastavne i izvanškolske aktivnosti.
Značajna školska godina u povijesti OŠ Rugvice zasigurno je 2004./2005. kada su učenici, nakon povratka s proljetnih praznika nastavu započeli u novoj školi. Na mjestu stare zgrade nakon nekoliko godina zasjala je i nova školska dvorana. U novoj školi učenici nastavljaju svoj uspješan rad i ističu se postignućima na raznim natjecanjima. Zajedno s učiteljima usavršavaju svoje znanje i pripremaju se za nastavak školovanja. Izgradnja nove škole još je jednom unijela brojne pozitivne promjene u život mještana i širom otvorenih vrata čeka nove generacije učenika.