Grad Zagreb
Drugi obrazovni materijali za 2024./2025. - razredna nastava
Drugi obrazovni materijali za 2024./2025. - predmetna nastava
Drugi obrazovni materijali za 2024./2025. - učenici s posebnim potrebama
« Veljača 2023 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
https://vm.tiktok.com/ZNecGRSxr/
...................................................................................
Razredna web 2023./2024.
Erasmus+ (web stranica)
Nova platforma eTwinning projekata
Web stranicu uređuje i vodi učiteljica Danijela Klajn, školske 2023./2024. godine
Potporom Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih realizirana je aktivnost učenika 2.a razrednog odjela OŠ Rugvica „Mislimo prstima“.
Jednom godišnje Ministarstvo znanosti i obrazovanja raspisuje natječaj za dodjelu novčanih sredstava osnovnim i srednjim školama te učeničkim domovima za provedbu izvannastavnih aktivnosti učenika.
2023./2024. nastavne godine na natječaju je učiteljica iz OŠ Rugvica, Danijela Klajn, za provođenje aktivnosti s učenicima u 2. a razrednom odjelu dobila novčani iznos od 1000,00 eura.
Novčana sredstva utrošena su u svrhu nabave materijala za provođenje planiranih aktivnosti.
Učenici su tijekom godine sudjelovali u više aktivnosti koje su doprinijele njihovom osobnom razvoju te razvoj osjetljivosti za druge i cjelokupno životno okružje.
Projektom „Mislimo prstima“ kod učenika se razvijao pozitivan stav prema praktičnom radu i djelovanju. Praktičnim radom učenici su stekli nova znanja i vještine i razvili pozitivan stav prema vrijednostima rada rukama/prstima.
Učenici su radom na projektu razvijali kritičko i poduzetničko razmišljanje kao i pokretačko djelovanje, samodisciplinu u radu, a nakon provedbe projekta učenici su stekli veći stupanj samostalnosti, razvijeniju motoriku i veću sigurnost u rukovanju priborom, alatima i uređajima, a pri izradi novih tvorevina.
Aktivnosti su bile tematski podijeljene: recikliranje, izrada dekoracija, modeliranje i oblikovanje, dizajniranje i šivanje.
Projekt je održiv te učiteljica vjeruje u nastavak provođenja projekta „Mislimo prstima“ uz potporu MZOM.
Prikaz projektnih aktivnosti praćen je na razrednoj stranici.
„Pjevaj, sviraj, pleši“
Plesne koreografije učenika 2.a razreda Osnovne škole Rugvica odabrane su, od strane organizatora projekta, i za 10. Međunarodnu smotru projekta „Pjevaj, sviraj, pleši – U čemu smo najbolji“.
10. smotra je održana 29. 4. 2024. putem video streama, a pod pokroviteljstvom Agencije za odgoj i obrazovanje i Ministarstva znanosti i obrazovanja.
Na smotri se predstavilo 40 škola iz RH, 2 iz BiH, 2 iz Makedonije.
Učenici OŠ Rugvica, pod mentorstvom učiteljice Danijele Klajn, predstavili su se plesnom koreografijom prema skladbi „Despacito“, pjevnom izvedbom „Zoom education“ te sviranje čašama uz kompoziciju „Trepak“.
Tijekom iščekivanja Uskrsa učenici 2. a razrednog odjela OŠ Rugvica, pod mentorstvom učiteljice D. Klajn, intenzivno su razmišljali na koji način svojim djelovanjem doprinijeti međužupanijskom događaju povodom Uskrsa „Uskrs kod Draškovića“ koji se tradicionalno obilježava u Dugom Selu.
Za navedenu prigodu učenici su pripremili veliku skulpturu „Pletenica“ koju su u radioničkom dijelu manifestacije dovršili i montirali u Perivoju Drašković u Dugom Selu 23. ožujka 2024. godine.
Razredna čestitka
Tijekom mjeseca studenoga i prosinca 2023. učenici drugog razrednog odjela, pod mentorstvom učiteljice Danijele Klajn, sudjelovali su u državnom nagradnom natječaju „Razredna čestitka 2024“ u organizaciji Alfe, izdavačke kuće.
Nakon nagradnog natječaja učenici su prigodno nagrađeni od organizatora natjecanja.
18. prosinca 20 učenika drugog razreda OŠ Rugvica s učiteljicom Klajn podijelili su nastavne satove sa štićenicima Kuće „Sv. Vinko Paulski“ u Oborovu.
Uz nekoliko zajedničkih aktivnosti dan je odjednom bio prekratak za sve planirano: uzajamni nastup uz pjesmu i ples, zajednička izrada prigodnih, blagdanskih ukrasa, skupni plakat ispunjen otiscima tako sličnih, a opet različitih dlanova.
S osjećajem zahvalnosti, na pruženoj prilici, što smo mogli učiniti nešto dobro za one kojima je pomoć potrebna, pozdravili smo se sa štićenicima i djelatnicima Kuće.
Kuću „Sv. Vinko Paulski“ osnovao je Caritas Zagrebačke nadbiskupije 1983. na čelu s karizmatičnom ravnateljicom gospođom Jelenom Brajša, a posljednjih 12 godina Kuću vodi Sisačka biskupija. Danas je u Kući smješteno 70 korisnika s fizičkim i intelektualnim poteškoćama o kojima skrbi pedesetak zaposlenika različitih zanimanja: socijalni radnici, edukacijski rehabilitatori, radni terapeuti i instruktori, fizioterapeuti, medicinske sestre i njegovateljice te administativno i pomoćno tehničko osoblje.
„Svjetlost se ostvaruje u malim stvarima, u sitnim koracima, zaboravljejući na sebe.“ (sv. Vinko Paulski)
Tekst i fotografije: Danijela Klajn
Štednja od malih nogu – temelj sigurnije budućnosti
Povodom Svjetskog dana štednje učenici drugog razreda Osnovne škole Rugvica s učiteljicom Klajn posjetili su poslovnicu Zagrebačke banke u Dugom Selu, gdje je za njih upriličen svečani prijem odgojno-obrazovnog karaktera.
(Svjetskim danom štednje obilježava se sjećanje na Prvi međunarodni kongres štedioničara, održan 31. listopada 1924. u Milanu, na kojem su predstavnici svjetskih štednih ustanova tražili izlaz iz krize koju je prouzročio Prvi svjetski rat te su zaključili da je štednja prijeko potrebna za razvoj.)
Djelatnici poslovnice Sanja Škrlec. Mirjana Hukavec i Stipica Jurković su na jednostavan i razumljiv način učenicima opisali poslovanje banke, radnim zadatcima u banci te objasnili osnovne pojmove vezane uz štednju.
Veliki interes kod učenika izazvalo je „putovanje“ čokoladnih euro novčića prostorijama banke do samih učenika koji su se istim zasladili.
Ivano i Lucija, izveli su kratki igrokaz „Mudri žabac“ u kojem žabac štedi novčiće kako bi kasnije mogao kupiti ono što mu treba.
Drugašići su djelatnike banke nagradili prigodnim likovnim radovima koji kreativnošću obogaćuju prostorije Zagrebačke banke, a djelatnici su učenike nagradili kasicama, bojankama, slikovnicama, ali i bojicama za daljnja kreativna izražavanja.
Budući je poslovnica Zagrebačke banke iz Dugog Sela ovaj dan posvetila mlađoj populaciji, u cilju izgradnje svijesti o važnosti štednje od malih nogu kao temelj sigurnije budućnost, imamo potrebu zahvaliti im se na divnom i ljubaznom dočeku, a posebice gospodinu direktoru poslovnice Tomislavu Šimraku, koji je danas bio naš domaćin i koji nas je pozvao u posjet.
Tekst i fotografije: Danijela Klajn
Selo Oborovo, smješteno uz lijevu obalu rijeke Save, 3. listopada posebno je živnulo zbog dolaska 80 učenika rugvičke škole na izvanučioničku nastavu.
Za uspješnu provedbu izvanučioničke nastave učenika drugih razrednih odjela angažman su uložili mještani Oborova (košnja trave, uređenje okoliša), djelatnici mjesta (župnik Josip, voditeljica Caritasa Kristina, skelar) i učiteljice.
Nakon učioničke pripreme/edukacije učenika o značajnosti sela Oborova kroz prošlost s velikim je zanimanjem dočekan dan putovanja.
Vozeći se nizinskim, poljoprivrednim krajem, bogatim oranicama dozrelog kukuruza, mnoštvov vidljivih peradi na gmajnama, dovezli smo se do novouređenog centra Oborova.
U samom centru smjestila se Caritasova kuća „Sveti Vinko Paulski”, koja je 27. rujna ove godine obilježila 40 godina svojeg postojanja, koju smo posjetili.
Interakcijom kroz recitacije, pjesmu, ples i slatki domjenak realizirana je komunikacija drugašića sa štićenicima Kuće kojoj je voditeljica gospođa Kristina.
Kroz zeleno okruženje prošetali smo do oborovske crkve, sv. Jurja i Jakova.
O izgradnji crkve, njezinoj unutrašnjosti i drugim zanimljivostima, upoznao nas je župnik Josip koji nas je na odlasku darivao slatkim poklonima.
Na osunčanom dvorištu nekadašnje osnovne škole, koja u svom prostoru ima velik travnati dio s dječjim igralištem, uživali smo u pikniku na dekama.
U blizini dvorišta nalazi se kapelica sv. Majke Božje od Sedam Žalosti koja je jedinstvena po stablima platane koja je okružuju.
Dovezavši se do spomen parka poginulim borcima 2. svjetskog rata učenici su, na mramornim pločama s popisom 152 poginula borca, pronalazili poznata prezimena predaka.
Autobusom smo nastavili put nasipom, uz rijeku Savu, čiji je vodostaj iznosio -191. Smjestivši se na betonski plato pristaništa skele, a s pogledom na rijeku Savu, učenici su slikali motiv Oborova koji ih se najviše dojmio.
Ubrzo nas je skelar, a nakon prijevoza automobila/putnika, prevezao na desnu obalu rijeke Save i pritom odgovarao na postavljena pitanja učenika. „Biti skelar nije teško, ali rijeka Sava je, kao i sve druge rijeke nepredvidljiva.“
Riječna struja omogućila nam je povratak na lijevu obalu Save, a pritom nam je veliku pozornost privukla sajla kojom je skela privezana.
Zalaskom sunca napustili smo pristanište. Vozeći se savskim nasipom uočili smo jedinstvenu građevinu, nekadašnju veterinarsku ambulantu, prvu veterinarsku ambulantu u Hrvatskoj (nekadašnjoj Jugoslaviji).
U navedenoj ambulanti su se liječile mnoge bolesti životinja, ali i ekperimentalno provodilo testno cijepivo lijeka protiv tadašnje epidemije crijevnog parazita životinja (tijekom epidemije je uginulo 5000 konja).
Vozeći se autobusom, paralelno uz rijeku, vratili smo se do naše škole.
Zahvaljujemo svima koji su pripomogli realizaciji izvanučioničke nastave učenika u Oborovo.
Tekst i fotografije: Danijela Klajn
MAT liga ekipno (dva člana) je matematičko natjecanje učenika osnovnih i srednjih škola iste generacije učenika iz iste škole. Natjecanje je nastalo s željom popularizacije matematike, većom motivacijom učenika i njihovih mentora te poticanjem zajedništva i timskog rada.
Program MAT lige verificiran je od Ministarstva znanosti i obrazovanja i pozitivnog stručnog mišljenja Agencije za odgoj i obrazovanje, a program ima i potporu Hrvatskog matematičkog društva.
Prijavljeni učenici natječu se u 4 kola, dok deset prvoplasiranih ekipa (zbroj bodova svih kola) ostvaruju pravo nastupa u Finalu.
U školskoj 2023./2024. prijavljeno je 370 škola RH s preko 8600 učenika.
Do sada su održana dva natjecateljska kola, 4. listopada i 6. prosinca 2023.
U OŠ Rugvica na natjecanju MatLiga sudjeluje čak 28 učenika drugih razrednih odjela, dakle 14 ekipa.
Postignuća učenika u oba kola naše škole su zadovoljavajuća, dok je ekipa pod mentorstvom učiteljice Danijele Klajn, Šimunec Domagoj i Močljanin Lucija, trenutno 8. u ukupnom poretku svih natjecatelja.
Čestike svima na hrabrosti, odvažnosti i ustrajnosti.
Na platformi Prometna Učilicaosnovnoškolci mogu učiti i ponavljati znanje o prometnim propisima i sudjelovati na velikom Državnom natjecanju u poznavanju prometnih propisa.
Natjecanje se od 2009. održava svake školske godine. Na natjecanju mogu sudjelovati svi učenici osnovnih škola u Hrvatskoj i pokazati svoje znanje u poznavanju prometa te osvojiti vrijedne nagrade za sebe, svoj razred i školu.
Natjecanje se provodi u sklopu Nacionalnog plana sigurnosti cestovnog prometa Republike Hrvatske za razdoblje od 2021. do 2030. godine u okviru preventivno edukativnih programa s ciljem poboljšanja ukupnog stanja sigurnosti cestovnog prometa i smanjenje broja stradavanja djece u prometu.
Cilj natjecanja je podizanje razine prometne kulture, počevši već od najranije dobi, s kontinuiranim obrazovanjem djece sadržajima primjerenim njihovom uzrastu.
Na natjecanju se vrednuje sveukupna aktivnost na Prometnoj Učilici te rezultati na ispitima koje zadaje Ministarstvo unutarnjih poslova u skladu s pravilima natjecanja.
Za uspjeh u natjecanju najbolji učenici, najbolji razred i najbolje škole osvajaju i vrijedne nagrade, diplome i pohvalnice.
9 učenika drugog razreda OŠ Rugvica od listopada ove godine rješavalo je 10 ispita.
Najuspješniji među njima su učenici 2.a razreda, pod mentorstvom učiteljice Danijele Klajn, Domagoj Šimunec (4. mjesto) i Leticija Sekulić (5. mjesto) koji su nagrađeni majicama Prometne Učilicae.
Čestitke svim sudionicima naše škole.
U ponedjeljak 21. studenoga 2023. održano je 10. natjecanje GlagoMatika u organizaciji Tomislava Beronića, autora igre, i Osnovne škole Ljudevita Modeca Križevci.
Natjecalo se 493 učenika iz 60 škola diljem Republike Hrvatske pod mentorstvom 83 učiteljica.
U GlagoMatici se natjecatelji natječu u znanju prepoznavanja i zbrajanja glagoljskih brojeva. Natjecanje se provodi pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti i obrazovanja, Staroslavenskoga instituta te Društva prijatelja glagoljice iz Zagreba.
Najmlađi natjecatelji naše škole pod mentorstvom učiteljice Danijele Klajn bili su, učenici 2.a razreda, njih petero Din Hajder, Ivano Kolar , Klara Jelinić, Leticija Sekulić i Domagoj Šimunec.
U kategoriji AZ učenik Domagoj Šimunec postigao je najbolji rezultat, a Klara Jelinić je 3. u istoj kategoriji.
Drugo kolo natjecanja održat će se u veljači iduće godine, a navedeni učenici konkuriraju za završno natjecanje najboljih glagomatičara koje će se održati u Karlovcu.
Čestitke najboljima, ali i svim učenicima koji su se odvažili na ovakvo učenje i natjecanje.
Plesne koreografije učenika 2.a razreda Osnovne škole Rugvica odabrane su i ove godine .za javni prikaz tj. za 9. Međunarodnu smotru projekta „Pjevaj, sviraj, pleši – U čemu smo najbolji“.
Smotra je održana 13. prosinca putem video streama, a pod pokroviteljstvom Agencije za odgoj i obrazovanje.
Na smotri se predstavilo čak 36 škola, većinom iz RH.
Učenici OŠ Rugvica predstavili su se plesnim koreografijama Elvis Presley - Jailhouse Rock i Tones and I – Dance Monkey koje su uvježbali s učiteljicom D.Klajn.
„Za iduću smotru planiramo uvježbati sviranje na bubnjevima“, rekla je mentorica Danijela Klajn.
Erasmus+ (web stranica)
Nova platforma eTwinning projekata
Web stranicu uređuje i vodi učiteljica Danijela Klajn, školske 2022./2023. godine
U moje vrijeme to nije bilo tako
Disciplina
Prvašići u aktivnostima Dana državnosti RH
30. svibnja 2023. učenici prvih razrednih odjela OŠ Rugvica, pod mentorstvom učiteljice Danijele Klajn, sudjelovali su likovnim i literarnim radovima na virualnoj izložbi dječjih radova s temom obilježavanja Dana državnosti Republike Hrvatske. Virtualna izložba organizirana je u Gradu Zagrebu.
MEĐUNARODNI PROJEKT "Pjevaj, sviraj, pleši" , travanj 2023.
Drugi javni nastup prvašića OŠ Rugvica na 6. Međunarodnoj smotri projekta „Pjevaj, sviraj, pleši“ pod pokroviteljstvom AZOO
Prvašići iz OŠ Rugvica uključeni u projekt “Pjevaj, sviraj, pleši - U čemu smo najbolji” bili su izabrani za nastup i na 6. Međunarodnu smotru (sudjelovali su i na 5. smotri) koja se održala 4.i 5. travnja 2023. putem video streama, a pod pokroviteljstvom Agencije za odgoj i obrazovanje.
Na smotri je bilo predstavljeno 27 nastupa pod vodstvom 27 mentora iz RH i susjednih zemalja. Pravašići OŠ Rugvica predstavili su se kolažem plesova i pjesama s tjeloglazbom koje su uvježbali sa svojom učiteljicom Danijelom Klajn. Razigranim nastupom prvašići su pridobili publiku za pjevanje, sviranje i plesanje.
..
Tradicijske igre i igračke
Suautorski projekt Tradicijske igre i igračke učiteljice Danijele Klajn (Rugvica) i Jasmine Štefan (Karlovac) uveo je učenike u istraživanje i mnoge aktivnosti kojima su ostvareni ciljevi projekta: učenici su otkrivali kako su se u povijesti izrađivale tradicijske igračke, igrali su igre kojima su se djeca zabavljala i kroz koje su učila, projektom se njegovala važnost očuvanja kulturne baštine.
Sudjelujući u raznim aktivnostima učenici su razvijali empatiju, toleranciju, komunikacijske i prezentacijske vještine.
Učenici su radili samostalno (istraživački), u paru i manjim grupama, ali i skupno (igranje raznih igara).
Četvrtašima nije bilo potrebno dodatno poticanje/motiviranje na njihov angažman oko projekta samim time što je igra dječja omiljena aktivnost.
Kreativnost i posebnost projekta značajnija je po tome što su učenici osmislili običaj koji će pokušati njegovati kroz nove naraštaje učenika škole.
Projekt je vođen putem zasebne web stranice, a komunikacija s partnerima odvijala se putem TwinSpacea.
https://youtu.be/EBrMlSTymJc Činkanje
https://youtu.be/9kHDsLDkVxE Rinčicu dijelim, ...
...........................................................................
“Magična naukica”
Pokus je postupak kojim se izaziva neka pojava radi opažanja, istraživanja i tumačenja. Metoda pokusa je iskustveno učenje pri kojem učenici iznose pretpostavke, izvode pokus, promatraju, bilježe zapažanja i donose zaključke.
Ciljevi projekta:
- doživjeti i postati svjestan složenosti, različitosti i međusobne povezanosti svih faktora koji djeluju na čovjekovo prirodno i društveno okruženje;
- razvijati pravilan odnos prema ljudima i događajima, otvoreno prihvatiti različite stavove i mišljenja koji potiču radoznalost za otkrivanjem pojava u prirodnim i društvenoj zajednici;
- bolje razumijevanje i funkcionalnija uporaba naučenog;
- povećanje interesa i motivacije za rad;
- uočavanje i tumačenje uzročno-posljedične veze;
- razvijanje motoričkih vještina i sposobnosti, vrijednosti, stavova i navika
- otkrivanje, definiranje i rješavanje problema;
- razvijanje kritičkog odnosa prema prikazanim činjenicama.
Autorice navedenog projekta: Snežana Stević (BiH) i Ljiljana Mudrinić (R Srbija).
Radeći na projektu četvrtaši OŠ Rugvica su istražili: Elektricitet (djelovanje soli i papra), Papir koji se u vodi ne smoči, Čarolija refleksije, Ponašanje boje u vrućoj vodi, Nevidljiva poruka, Rad srca i pluća u živim organizmima.
Projekt je obuhvatio velik broj međunarodnih partnera s kojima je bila uspješna komunikacija (videosastanci) i suradnja putem TwinnSpaca, a učenici partneri projekta su na zajedničkoj etw stranici opisali najomiljenije pokuse.
Za potrebe projekta korištena su dva STEM priručnika.
Projekt je pozitivno evaluiran od strane učenika odjela.
https://drive.google.com/file/d/1AQTx5oGEa0u3ZP5YI-ogSFD_G1qF60kT/view?usp=sharing
.https://youtu.be/vSV7o98NPlQ Nevidljiva poruka
Danijela Klajn
.................................................
Memento prijateljstvo 8
Projekt Memento prijateljstva, u 4. a razrednom odjelu, uspješno je priveden kraju.
Kroz niz aktivnosti kod učenika su se razvijale kompetencije Građanskog odgoja i obrazovanja (MPT), djelovalo se na razvoj socijalnih vještina, prihvatljivo ponašanje, samostalnost, samopouzdanje, međusobno uvažavanje.
Aktivnosti koje su provedene u odjelu: Što moji prijatelji misle o meni, U tuđim cipelama (empatija) , Virtualni zagrljaj, Pohvaljujem te, Ne(nasilje), Što je za mene sreća i kako usrećiti druge, Srce za Ukrajinu (likovna kolonija i likovna radionica), Zaštitimo sebe i druge, Mislim na druge.
Aktivnosti u radu učenika opisane su na eTwinning TwinSpacu, a za potrebe projekta vođena je i zasebna web stranica.
Projekt je uspješno evaluiran od strane učenika odjela.
https://youtu.be/Kg7GIPKb3XE Empatija
https://youtu.be/okMPyWCqv2M Dan sreće
https://youtu.be/qf-AUkh0bDU Mi smo samo djeca
.........................................................................
Projekt eTwinning: "100-ti dan u školi"
..........................................................................
1. međunarodna smotra projekta Pjevaj, sviraj, pleši
16. i 17. prosinca 2021. godine učenici 4. a razrednog odjela, pod mentorstvom učiteljice Danijele Klajn, sudjelovali su online na velikom glazbenom događaju na 1. međunarodnoj smotri projekta Pjevaj, sviraj, pleši koji je vođen i putem eTwinning platforme.
Međunarodna suradnja ostvarena je s Crnom Gorom, Makedonijom i Srbijom.
Glazbeni događaj predstavljen je na Županijskom stručnom vijeću grada Zagreba i Zagrebačke županije pod vodstvom više savjetnice Ane Mikić.
Profesor glazbene kulture Mihael Kivač bio je zadužen za najveću koordinaciju 215 članova projekta, digitalizaciju, pohranu, obradu i organizaciju svih radova u projektu, kao i multimedijsku megamontažu i režiju.
Učenici 4.a razrednog odjela naše škole predstavili su se plesnom koreografijom Ob-la-di ob-la-da The Beatles.
Tekst napisala: Danijela Klajn, učiteljica 4.a
..........................................................................................
“Iz krvi i boli niklo je cvijeće - Hrvatska moja zahvalna i ponosna 2”
Prošlo je 30 godina, sjećanja na ružne događaje iz studenoga 1991. godine su jednako živa.
Studeni je mjesec u kojem se s posebnim pijetetom prisjećamo Grada na Dunavu, Grada heroja – VUKOVARA.
S osjećajem tuge, ali i ponosa u školi provodimo različite aktivnosti u kojima na poseban način odajemo počast svim Vukovarcima, a istodobno kod mlađe generacije učenika probuđujemo ljubav prema domovini te osvještavamo važnost poznavanja svoje povijesti kako bi se dobre stvari pamtile, a loše nikada ne ponovile.
Jednako tako kod učenika pobuđujemo želju za trajnim učenjem i istraživanjem, kritičkim promišljanjem o povijesnim događajima, ali i želju da upoznaju i posjete Vukovar i Škabrnju te spomen obilježja Domovinskog rata, a ujedno upoznaju i bogatu kulturnu baštinu naše zemlje.
Čitajući pjesmu Vukovar 1991. Tina Kolumbića, prisjećali smo se Vukovara, njegovih branitelja i stradalnika u Domovinskome ratu.
„Ima jedan grad koji je hrabrošću nadmašio sebe…“
Ima gradova
od kojih ne osta ni znamen
ima gradova
od kojih ostade samo ime
urezano u kamen.
Ima gradova
koji zrače svjetlošću zvijezda.
ima gradova koji pružaju utočište
i toplinu gnijezda
ima gradova
koji su mržnji zatvorili vrata
ima gradova
kojima je sloboda draža od zlata
ima gradova
koji će se iz pepela ponovno roditi
ima gradova
koje će ljubav i hrabrost
osloboditi.
Ima jedan grad
koji je hrabrošću nadmašio sebe
i sve naše snove
zbog njega se sloboda
Vukovar zove.
(Vukovar 1991.)
Sudjelujući u eTwinning projektu pod nazivom “Iz krvi i boli niklo je cvijeće - Hrvatska moja zahvalna i ponosna 2” učenici 4. razreda digitalnim web alatima “instalirali su” vukovarski vodotoranj u dvorišni prostor matične škole; na aluminijskoj foliji obrisnim linijama crtali su simbol Grada. Isti simbol učenici su crtali ispred školske zgrade te ga obrubili upaljenim svijećama te uz prigušeni šapat izgovarali molitvu. Suradnja s drugim školama ostvarena je putem zajedničke grupe svih sudionika projekta.
Slikovni, audio i video materijali dostupni su na web stranici projekta i eTwinning pratformi.
Napisala i dokumentirala:
Danijela Klajn, učiteljica 4.a razrednog odjela
........................................................................................
eTwinning projekt učenika 4.a razrednog odjela
„Dječja mašta može svašta”
S početkom nove školske godine počeli smo raditi i na novim projektima. Jedan od projekata nosi naziv „Dječja mašta može svašta”.
Ciljevi projekta osmišljeni su da kod učenika formiraju samopouzdanje te zadovoljnu, aktivnu i odgovornu osobu koja brine o sebi i drugima.
Učenici će kroz projektne aktivnosti usvojiti opće kulturne i civilizacijske vrijednosti koje su preduvjet za život u multikulturalnom svijetu, upravljat će svojim životnim potrebama te biti aktivni članovi obitelji, zajednice i društva.
Projekt je otvoren do kraja nastavne godine te ćemo svaki mjesec , prema projektnom planu, organizirati i provoditi projektne aktivnosti o kojima ćemo izvještavati na mrežnim stranicama škole.
U rujnu su učenici 4. a razreda obilježili Međunarodni dan mira ( 21.09.). Istraživanjem učenici su saznali kako se taj dan počeo obilježavati, razgovarali smo što je sloboda, neki su učenici pisali sastavke o najboljim prijateljima. Učenici su također pisali poticajne poruke o miru, prostorno modelirali simbol mira, te dobrim djelom (simbol mira) darivali najmlađe polaznike naše škole.
U Tjednu djeteta (2.10. do 6.10. 2021.) učenici su se prisjetili Konvencije o pravim djece te slikovno izrađivali prava iz Konvencije. Prepoznali su najbolje kvalitete svakog učenika te osmislili tekstualni opis razrednog odjela s popisom osobina učenika. Nastao je plakat koji se nalazi u razrednom odjelu.
Povodom Međunarodnog dana djeteta (20. 11.) imali smo videokonferenciju s OŠ Mahično. Učenici su ispunjavali digitalni leksikon u kojem su bolje upoznali interese pojedinog učenika, sličnosti i razlike.
Nastavni dan završili smo igrajući se na školskom dvorištu jesenskim tonovima lišća.
Povodom Dana ljubaznosti (13. 11.) govorili smo i raspravljali o značenju riječi tolerancija. U tjednim aktivnostima (dva mjeseca) učenici redovito pokazuju ljubaznost prema svojim ukućanima (dobra djela: video uradci učenika).
Toleranciju smo povezali i s ratnim nedaćama i stradanjima u Domovinskom ratu (Vukovar i Škabrnja).
Napisala i dokumentirala:
Danijela Klajn, učiteljica 4.a razrednog odjela
....................................................................................
Dan jabuka
eTwinning projekt u 4.a razredu
Učenici 4.a razreda sudjelovali su u eTwinning projektu "Dan jabuka 2021". Različitim aktivnostima (istraživački projekt) učenici razreda upoznali su različite sorte jabuka.
Čitali smo i recitirali pjesmu "Jabuka" te izradili audio zapis iste, crtali jabuke, sakupili recepte za kolače s jabukama.
Govorenim vježbama učenici su opisivali jabuku u različitim pripovjednim oblicima.
Pisanom vježbom učenici su koristili pjesničke slike pri opisivanju jabuke.
Učiteljica: Danijela Klajn
Stranicu uređuje i vodi učiteljica Danijela Klajn (eTwinning koordinatorica za školu).
Pravila za nastavnike i učenike:
- postavljaj samo svoje radove
- ako stavljaš neki sadržaj navedi izvor, autora ili imaj dozvolu autora
- obavezno pribavi privolu roditelja za fotografiranje učenika i stavljanje njihovih radova
Poveznica na autorska prava: https://www.dziv.hr/hr/intelektualno-vlasnistvo/autorsko-pravo/
- zaštitite svoje radove stavljenjem licence: https://creativecommons.org/choose/
BROŠURA (klik)
BROŠURA (klik)
NAPOMENA:
Video sadržaji, na kojima su učenici, dostupni su samo putem jedinstvene poveznice, dakle nisu javno objavljeni. Prije editiranja video sadržaja svaki roditelj ima uvid u montirani sadržaj nakon čega daje suglasnost objave s napomenom da u bilo kojem trenutku može opozvati svoju suglasnost, s istim su upoznati i učenici škole.
Tijekom godine, na roditeljskim sastancima, roditeljima je skrenuta pozornost na mogućnost "povlačenja" suglasnosti za bilo koju učeničku aktivnost.
...............................................................................................
09. veljače 2021.
https://www.dansigurnijeginterneta.org/
03. veljače 2021.
Cilj nam je igru implementirati u nastavu. Putem video konferencija i eTwinninga, učenici će prezentirat i razmjenjivati ideje i stvarati nova prijateljstva s učenicima iz partnerskih škola. Kroz igru razvijat će socijalne vještine, prihvatljivo ponašanje, samopouzdanje i pozitivnu sliku o sebi.
Kompetencije: komunikacija na materinskom jeziku, komunikacija na stranom jeziku, digitalna kompetencija, inicijativnost i poduzetnost, matematička i kompetencije u tehnologiji, učiti kako učiti, socijalna i građanska kompetencija, kulturna svijest i izražavanje.
Glazbena igra
Snalaženje na zemljovidu RH
Ostale aktivnosti učenika:
Virtualni bonton
Tolerancija
https://twinspace.etwinning.net/121084/pages/page/1241856
Planiranim projektnim aktivnostima želimo osvijestiti važnost očuvanja staništa ptičjih vrsta kao zalog održivog razvoja.
Istraživačkim aktivnostima kod učenika ćemo poticati suradničko učenje, rad u timu, kreativnost, poduzetnost i ekološku svijest.
Učenici će prepoznavati ptičje vrste u zavičaju te pomagati pticama.
Ostale aktivnosti učenika:
https://twinspace.etwinning.net/121472/pages/page/1241928/edit
Učenici će kroz razne aktivnosti upoznati: važnost jabuke u prehrani, koristi od jabuka, vrste jabuka, tekstove s motivom jabuke, jabuke prema obliku, boji i ukusu te nove web 2.0 alate za prikazivanje rezultata projekta. Pjevanje pjesama s temom jabuke i izrađivanje likovnih radova u raznim tehnikama s motivom jabuke. Dramatizacija kratkih tekstova s temom jabuke.
Ostale aktivnosti učenika:
https://twinspace.etwinning.net/121465/pages/page/1101319
Osvijestiti učenicima da se povijest naroda mora poznavati, žrtve poštovati, mržnju zaboraviti, oprost dati i s nadom gledati u budućnost.
Kroz niz aktivnosti upoznati učenike s događajima iz Domovinskog rata s naglaskom na Vukovar i Škabrnju, a kroz njih na cijelu našu domovinu.
U učenicima probuditi ljubav prema domovini i zahvalnost prema svim žrtvama Domovinskog rata.
Projekt će povećati svijest među učenicima o tome kako mogu napraviti promjenu u svijetu počevši od sebe i dijeljenja onoga što imaju prema drugima. Razlika počinje s ljubavlju prema sebi, a zatim širenjem dobrote. Poticanje i zajednice da se priključi sudjelovanju.
Projekt koji potiče kod učenika, odraslih i svih ostalih u zajednici potrebu dijeljenje dobrih i pozitivnih trenutaka.
Ostale aktivnosti učenika:
https://twinspace.etwinning.net/121089/pages/page/1241804
Europske i Nacionalne oznake kvalitete za rad na projektima
Veselimo se što je rad na našim projektima priznat te nagrađen oznakama kvalitete na europskoj i nacionalnoj razini.
Moguća misija
"Moguća misija" je projekt u kojem ćemo upoznavati katoličke misije, misijske zemlje, načine života ljudi u njima, pronalaziti načine kako možemo pomoći djeci - prijateljima u tim zemljama. Izrađivat ćemo misijske suvenire, krunice, nakit...
ključne riječi: misije, misionari, Radosna vijest, kršćanstvo
Ostale aktivnosti učenika:
Ovim projektom želimo sačuvati molitve naših predaka, baka i djedova, jer sve veća globalizacija i način života gura vrijednosti naših predaka u zaborav. Želimo naučiti molitve koje su molile naše bake, prabake, djedovi i pradjedovi pa čak i naši roditelji. Krajnji proizvod projekta bi bio digitalni molitvenik.
Osim molitava, nastojat ćemo oteti zaboravu i neke narodne kršćanske običaje, koji se sve manje manifestiraju u javnom i privatnom životu.
Poveznice na aktivnosti učenika:
Učenici će kroz niz aktivnosti stjecati znanje o sebi, razumjeti svoje emocije, razvijati odgovornost prema sebi i drugima. Usvajat će i njegovati kroz razne poticajne situacije i aktivnosti: temeljne humane vrijednosti kao što su prijateljstvo i nenasilje, pravednost i empatija. Učenici će primjenjivati dječja prava u svakodnevnom životu i naučiti se preuzimati odgovornost u svakodnevnom životu.
Lice govori o meni
Dječja prava prema načelniku Općine
Rođendani učenika:
Pregled ostalih aktivnosti učenika:
https://twinspace.etwinning.net/92147/pages/page/745974
Autorice projekta: Danijela Klajn, OŠ Rugvica i Jasmina Štefan, OŠ Karlovac.
Pregled ostalih aktivnosti učenika:
https://twinspace.etwinning.net/92021/pages/page/762710
Prema natječaju Školske knjige Za Zemljin spas ja dižem svoj glas učenici su ponudili jedinstveno rješenje slikovnog prikaza i slogana. Nagrađen je i rad učenika 2. a odjela te će se prema njegovom slikovnom prikazu i sloganu oslikavati platnene vrećice.
https://www.skolskiportal.hr/sadrzaj/skolska-knjiga-za-vas/za-zemljin-spas-ja-dizem-svoj-glas-2/
3. nagrada
Pregled ostalih aktivnosti učenika:
https://twinspace.etwinning.net/100710/pages/page/817150
Surađivati s učiteljicama i učenicima iz više škola iz cijele Hrvatske putem videokonferencija. Istraživati web 2.0 alate koje mogu učenici sami koristiti za izgradnju relevantnog sadržaja. Interaktivno sudjelovati u nastavnom procesu primjenjujući informatičku tehnologiju. Unaprijediti nastavni proces razvojem kulture učenja od drugih, razmjene iskustava. U uvodnom dijelu projekta sudionici će upoznati zavičaj te će zamjećivati njegove posebnosti. Tijekom rada na projektu učenici će upoznati prava i dužnosti te načine na koje mogu mirno rješavati sukobe. Naučit će opisati neprihvatljivo ponašanje te poštivati različitosti. Učenici će usvojiti vještine preuzimanja odgovornosti za rješavanje obveza te će razumjeti važnost boravka na svježem zraku i bavljenja sportom.
Ciljevi ovog eTwinning projekta su upoznavanje života, rada i djela najvećih likovnih umjetnika, uočavanje spektra boja, oblikovanje različitih predmeta i prikazivanje detalja crtom, stvaranje uvjeta za stvaralački razvoj djece, razvoj njegovih umjetničkih i kreativnih sposobnosti, razvoj inicijative, samopouzdanja i sposobnosti kreativnog izražavanja.
Prvi umjetnik kojeg su učenici 2. a razreda upoznali je Piet Mondrian. Učeći osnovne boje po uzoru na njegove slike nastali su veseli kišobrani.
Pregled ostalih aktivnosti učenika na poveznici:
https://twinspace.etwinning.net/92163/pages/page/983003
Web stranica projekta:
https://wakelet.com/wake/thxQ6Xs4cYDZap6_jf4GQ
Radovi učenika 2. razreda tijekom nastave na daljinu.
Pravila ponašanja eTwinnera: