Grad Zagreb
Drugi obrazovni materijali za 2024./2025. - razredna nastava
Drugi obrazovni materijali za 2024./2025. - predmetna nastava
Drugi obrazovni materijali za 2024./2025. - učenici s posebnim potrebama
« Rujan 2023 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
NAUČITE DIJETE UČITI
Učenje nije uvijek ugodna aktivnost. Stoga je dobro da dijete ima stalno mjesto za učenje (udobnu, ali ne preudobnu stolicu, osvijetljen i prozračen prostor za rad). Ako dijete ima svoj radni stol (mjesto) za kojim uči, nakon nekog vremena stvorit će se veza između tog mjesta i učenja, pa će se lakše koncentrirati i brže započeti s učenjem.
Treba isključiti sve što može odvlačiti pažnju od učenja: zanimljivi časopisi, televizijski program ili glazba. Povremeni gubitak koncentracije je normalan. Ako je dijete dekoncentrirano duže vrijeme, moguće je da ga muči nešto što vam ne govori, pa porazgovarajte s njim.
Uputite dijete da nakon svakog odjeljka upita sam sebe: Što sam pročitao, o čemu se ovdje radi? Umjesto toga može napisati kratak sažetak pročitanog (bilješke) ili vama ispričati o čemu pročitano govori.
Pomozite djetetu da izradi plan učenja, tj. raspored učenja i pisanja zadaća te vremena za isto i stavi ga na vidljivo mjesto. Kada napravi planirano, može na svom planu prekriži određenu stavku kao obavljenu te procijeniti je li mu trebalo dulje vremena od predviđenog. Na početku učenja treba krenuti od lakših k težim domaćim zadaćama, a potom najprije učiti najteži predmet. Ne treba prestati s učenjem čim se djetetu učinilo da je naučilo, već još jednom ponoviti, jer se najlakše zaboravlja neposredno nakon učenja.
Odredite li djetetu da uči dva sata (najbolje poslije škole i jela), a onda ga potaknete da se nagradi nečim što voli, učenje će biti mnogo ugodnije. Nagrada može biti bilo što – igranje kompjuterske igre, gledanje filma, šetnja ili čitanje zanimljive knjige.
Budete li umjesto djeteta radili njegove zadatke, više ćete mu odmoći nego pomoći. Niti će dijete dobiti zasluženu ocjenu, niti ćete ga naučiti da treba snositi posljedice za ono što je učinilo, odnosno nije učinilo. Najbolja pomoć koju roditelj može dati je pratiti dijete pri izvršavanju njegovih školskih obveza kod kuće, tj. biti u blizini, usmjeravati ga, pregledati zadaću, ispitati gradivo…Time mu poručujete da je obrazovanje u Vašoj obitelji bitno i učite ga budućoj samokontroli pri učenju.